Op het platform van ZzpediA is het nu mogelijk om een bedrijfsblog te plaatsen. De blogpagina is een dynamische pagina op de website waar je als lid artikelen kunnen delen met nuttige informatie en handige oplossingen voor je potentiële klanten.
Wat zijn de voordelen van een bedrijfsblog?
Meer vindbaarheid en verkeer
Wat doe jij als je op zoek bent naar een product, dienst, een oplossing voor een probleem of een antwoord op een vraag? Juist ja. Je Googelt het. En je bent lang niet de enige… Google is de go-to-manier geworden om informatie te zoeken.
Een blog is een bijzonder efficiënte manier om de juiste klanten op het juiste moment aan te trekken via Google. Op ZzpediA kun je op elke moment nuttige informatie, antwoorden en oplossingen delen.
Waar de statische pagina’s van jouw profiel vertellen wie je bent, wat je verkoopt en hoe zij contact met jou kunnen opnemen, geven de artikelen op je blog antwoorden op vragen en oplossingen voor problemen van je doelpubliek. Een goede blog is dan ook een magneet voor bezoekers en klanten.
Telkens als je een nieuw artikel publiceert vergroot je de kans dat je doelpubliek je vindt via Google, dat ze je publicatie delen via sociale media, dat ze naar je publicatie verwijzen en zo nieuwe bezoekers en klanten naar je profiel en je website loodsen.
Verkeer aantrekken naar je profiel is één ding, dat verkeer overtuigen om klant te worden iets heel anders (en zeker niet minder belangrijk!).
Met je blog trek je de juiste mensen aan die geïnteresseerd zijn in jouw nuttige informatie.
Je publiceert content die je kunt gebruiken voor al je online marketingkanalen. Verder kun je jouw bereik en webverkeer vergroten door je blog posts te delen op sociale media
Dankzij een blog heb je online iets te vertellen en blijft je profiel actueel. Bovendien leid je alle bezoekers naar je eigen website. Daar heb je de volledige controle om hen te overtuigen van je producten en diensten!
Meer autoriteit, professionaliteit en geloofwaardigheid
Als je voortdurend relevante informatie, oplossingen en antwoorden deelt – gerelateerd aan je producten en diensten uiteraard – dan positioneer je jezelf als expert, kom je geloofwaardiger over en schep je vertrouwen.
Dat zijn eigenschappen die vaak erg doorslaggevend zijn bij een aankoop. Bovendien opent dit vaak netwerkmogelijkheden binnen je sector.
Als potentiële klanten vragen hebben kun je hen trouwens ook meteen verder helpen door hen een nuttige link met meer informatie te sturen. Lekker professioneel.
Meer persoonlijkheid, interactie en dialoog
Blogberichten zijn altijd gelinkt aan jouw profiel met contactgegevens.
Jij als auteur geeft een menselijk gelaat aan je organisatie en een blik achter de schermen. Die persoonlijke dimensie zorgt ook voor meer interactie, klantenbinding en een gevoel van familiariteit.
Klanten kunnen immers extra vragen stellen onderaan je blog post, feedback geven of de dialoog aangaan. Op die manier houd je voeling met je markt!
Langdurige resultaten
Als je schrijft over de juiste topics voor het juiste doelpubliek, dan zul je merken dat je webverkeer zal stijgen, hopelijk met meer klanten tot gevolg.
Let wel op: bloggen is een langetermijnstrategie. Het kan enkele maanden duren voor je blog opgepikt wordt door zoekmachines. Geduld is dus de boodschap.
Vragen over de voordelen van bedrijfsblogs?
Vond je dit artikel interessant en heeft het je geholpen? Bedankt om het artikel met je netwerk te delen!
Heb je nog verdere vragen over het plaatsen van een bedrijfsblog in jouw profiel? Laat het ons weten. Neem vrijblijvend contact met ons op via info@zzpedia.nl.
Wij helpen je graag verder!