Fuji Logistics Europe B.V. Fuji Logistics is een bedrijf dat wereldwijd opereert. Het concern bestaat uit meer dan 42 bedrijven wereldwijd. Fuji Logistics Europe is gevestigd in Sassenheim. Maart 2010 werd ik gevraagd te komen werken voor Fuji Logistics om New Business binnen te halen. Met de start was 75% van de opslagruimte die Fuji Logistics aanbod leeg. Aan mij de taak dit te vullen met opslag en handling. Binnen twee maanden was de gehele opslag gevuld. Bijzonderheden Vanwege de prestaties van Fuji Logistics Europe is de president van het hoofdkantoor, dat gevestigd is in Tokyo, overgekomen om ons persoonlijk te feliciteren. Binnen het magazijn heb ik extra ruimte gerealiseerd zodat we efficiënter gebruik kunnen maken van de opslagruimte en meer pallets kunnen opslaan. Dankzij mijn training aan het personeel op het gebied van telefonie en e-mailwisseling is de interne communicatie met grote stappen vooruit gegaan. Niet alleen de interne communicatie is verbeterd. De externe communicatie is ook verbeterd dankzij trainingen die ik heb gegeven. Tijdens deze trainingen stond de klant en de klantbeleving centraal. AEO Certificaat Door processen te beschrijven en te bewaken heb ik in samenwerking met de General Manager een AEO certificering voor Fuji Logistics Europe B.V. ontvangen. Dankzij deze certificering ziet de klant dat Fuji Logistics een kwalitatief goede dienst aanbiedt, waarbij kosten zoals distributie en administratie beheersbaar zijn. Mijlpalen • 2011: Certificate of Achievement 2011 (3e van de wereld op gebied van New Business) • 2012: Certificate of Achievement 2012 (1e van de wereld op gebied van New Business) Nieuwe relatie voor opslag en distributie wereldwijd binnengehaald • 2013: Gericht op social media voor meer zichtbaarheid online • 2014: Opleiding FKS in Tokyo gevolgd.( FKS: Fuji Kaizen System) • 2015: Samenwerking met Mitsubishi Logistics verstevigd en hierdoor een exponentiële stijging van zeevracht en nieuwe relaties • 2016: Voor elke nieuwe- en bestaande relatie een SOP gemaakt. (Standard Operating Procedure)